Številne nesreče z udeležbo tovornih vozil: »Najhujši so pritiski s strani delodajalca«
V zadnjih mesecih je bilo na slovenskih cestah spet več prometnih nesreč, v katerih so bili udeleženi vozniki tovornih vozil.
Na slovenskih cestah prihaja do številnih prometnih nesreč, v katerih so udeleženi vozniki tovornih vozil. Utrujenost, neprilagojena hitrost in tudi tehnično neizpravna vozila pa so najpogostejši razlogi za te nesreče.
Vozniki tovornih vozil lahko na dan vozijo do devet ur. Po največ štirih urah in pol pa morajo narediti 45 minut dolg odmor. Deset ur na dan lahko vozi le dvakrat tedensko, delavniku pa mora slediti dnevni počitek, ki traja 11 ur.
»Vozniki tovornih vozil so bili v letu 2022 udeleženi v 2546 prometnih nesrečah. Povzročili so vsako sedmo prometno nesrečo, to povprečje je zabeleženo tudi v zadnjih petih letih,« je nedavno sporočila Simona Felser, vršilka dolžnosti direktorja Javne agencije Republike Slovenije za varnost prometa.
»Problem je predvsem premalo nadzora trajanja delovnega časa pri vstopu v državo«
V letu 2022 je bilo pri vozniki tovornih vozil ugotovljenih kar 38.088 kršitev cestnoprometnih predpisov. 9974 kršitev je bilo povezano z hitrostjo, 6292 pa z uporabo mobitela.
Težav pri upoštevanju cestnoprometnih predpisov in preobremenjenosti voznikov se zavedajo tudi pri Neodvisnem sindikatu delavcev Slovenije.
»Problem je predvsem premalo nadzora trajanja delovnega časa pri vstopu v državo.
Če bi to bolj kontrolirali, bi videli, da pridejo vozniki že utrujeni, da pridejo vozniki že s pretečenim delovnim časom in vozniki, ki vozijo celo noč,« za Sobotainfo pravi Boris Perš, predstavnik Neodvisnega sindikata delavcev Slovenije.
Do kršenja omejitev pri vožnji prihaja najpogosteje pri voznikih iz vzhodnih držav
»Veliko voznikov tovornih vozil ne upošteva omejitev števila ur vožnje, nekateri vozijo po celo noč in na dve kartici.
Do prometnih nesreč prihaja predvsem zaradi preutrujenosti zdravnikov,« meni Perš.
Največ preutrujenih voznikov pride predvsem iz vzhodnih držav: »To so največ vozniki iz Romunije, kjer so plačani po kilometru, Poljske, najdejo pa se tudi vozniki iz Madžarske in Slovaške.«
»Do prometnih nesreč prihaja predvsem zaradi pretečenega delovnega časa, tehnično neizpravnih vozil in neupoštevanja cestnoprometnih predpisov,« je jasen.
Voznikom se grozi z odpovedi, izvaja se socialni damping
Do neupoštevanja zakonskih predpisov pa prihaja predvsem zaradi pritiska s strani delodajalcev: »Najhujši so pritiski, sledenje tovornim vozilom s strani delodajalcev in klicanje voznikov po telefonu.«
»Pri vsem tem prihaja potem do socialnega dampinga. Vsi vozniki so pod socialnim dampingom, ker se jim grozi z odpovedmi, če ne pridejo od točke A do točke B v najkrajšem možnem času,« še razloži Perš.
»Poleg tega pa so so plačila nekorektna, ker večina delodajalcev plačuje samo po kilometru, kar je protizakonito in proti evropski odredbi.
Veliko nesreč bi se lahko preprečilo, če bi naši organi pregona ‘zaštopali’ voznike, ki ne upoštevajo predpisov že na sami meji,« je še opozoril v pogovoru za Sobotainfo.
Dodaj odgovor